رصد و پیگیری مشکلات و مسایل حوزه فرهنگ و هنر استان خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مشکلات و مسایل حوزه فرهنگ و هنر در سه بخش مطبوعات، سینما و کتاب مطرح و پیگیری می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران” علی فرخنده در جلسه نشست خودمانی متولیان رسانه که در دفتر روزنامه آوای خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در افزایش بازخورد و کیفیت رویداد ها دارند با توجه به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال، نقش آن ها حساس تر هم می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به لزوم کار جهادی در همه زمینه ها از جمله امور فرهنگی اضافه کرد: به این منظور طرحی با عنوان «پنجشنبه های خدمت» در این اداره کل در حال برنامه ریزی است تا برنامه های فرهنگی مانند راه اندازی سینما سیار، عروسک گردانی و… خدمات فرهنگی به مردم استان، به ویژه نقاط مرزی ارایه شود. این کار نیازمند هم افزایی و همدلی مدیران و دستگاه های مختلف فرهنگی است.

وی تاکید کرد: کار جهادی و محرومیت زدایی تنها حوزه عمرانی و ساخت و ساز را شامل نمی شود بلکه برقراری عدالت در ارائه خدمات فرهنگی هنری از نیاز های مهم همه مردم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پس از شنیدن سخنان حاضران در جلسه به اختصاص سهمیه حوزه فرهنگ وهنر استان از تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۸ و پیگیری آن، به محض ابلاغ دستورالعمل اشاره کرد و وعده داد در کارگروه رفع موانع تسهیلات اقتصادی استان، مشکلات و مسایل حوزه فرهنگ و هنر نیز در سه بخش مطبوعات، سینما و کتاب مطرح و پیگیری شود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در ادامه، کار درحوزه رسانه را سخت خواند و افزود: طرف مردم توقع دارند مشکلات آن ها منعکس شود و از طرف دیگر، برخی مدیران گله و انتقاد را برنمی تابند.

بیشتر بخوانید   استاندارخراسان جنوبی:حجم ذخیره کالاهای اساسی استان مطلوب است

« محمود رمضانی» فعالیت رسانه ها و به ویژه مطبوعات در شرایط سخت اقتصادی را قابل تقدیر دانست و گفت: برخی حمایت ها مربوط به تهران است با این وجود در استان به طور جدی پیگیری می شود.

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های استان نیز در این نشست تاکید کرد: رسانه ها به حمایت بیشتری نیاز دارند به ویژه در استانی مانند خراسان جنوبی شرایط کار به خصوص برای نشریات سخت تر است درحالی که حمایت ها و قوانین با وجود سرمایه گذاری و فعالیت سخت در بخش رسانه ای ، برای خراسان جنوبی و تهران یکسان است.

« محمود حیدری» همچنین به پایین بودن آستانه تحمل مدیران استان، برخی برخوردها و توقعات نادرست آن ها اشاره و تاکید کرد: خیلی از مسایل و مشکلات در رسانه های کشور و دیگر استان ها هم مطرح می شود اما شیوه برخورد مانند خراسان جنوبی نیست.

وی یادآوری کرد: حمایت های موجود از رسانه ها کفایت ادامه کار را نمی دهد به ویژه که نشریات استان با مشکلات تامین و حمل کاغذ و… مواجه اند و در صورت بی توجهی به حل مشکلا ت آن ها، خطر تعطیلی آن ها راتهدید می کند.

به گفته وی کار در حوزه رسانه، توجیه اقتصادی ندارد و فقط و فقط فعالیت فرهنگی است که ادامه دادن کار در این بخش، جای تقدیر دارد.

مدیر مسئول روزنامه آوای خراسان جنوبی نیز به مشکلات گرانی و تهیه مواد اولیه و به ویژه کاغذ اشاره و تصریح کرد: بیشتر فعالان روزنامه ها چند شغله هستند و کار در رسانه نمی تواند شغل اصلی آن ها باشد .

بیشتر بخوانید   رئيس سازمان جهاد كشاورزی خراسان جنوبی: رسانه‌ها در ايجاد عزم ملي و كمك به ارتقای قدرت ملی نقش مهمی ایفا می‌کنند

« علی جعفرپورمقدم» به ضعیف شدن اقتصاد رسانه ها و ناتوانی مالی آن ها اشاره کرد و ادامه داد: یک اصل مهم در رسانه، پویایی اقتصاد است که نیازمند حمایت مالی است تا زمینه تقویت اصحاب رسانه را فراهم کند.

وی تاکید کرد: همه رسانه های استان، پای کار انقلاب و نظام هستند و نیاز به تقویت دارند و انتقادهای آن ها سازنده است و چنان چه به آن ها بی توجهی شده و به حال خود رها شوند به جای رسانه ها ،فضای مجازی و برخی منابع نامعتبر مرجع اطلاع رسانی مردم می شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها