توسعه فرهنگی با انتقال خاطرات شهدا به نسل جدید امکان‌پذیر است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور، شهدا را مایه عظمت و اقتدار نظام دانست و گفت: توسعه فرهنگی با انتقال خاطرات شهدا به نسل جدید امکان‌پذیر است.

به گزارش “پیام خاوران”، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز در راستای گرامیداشت مقام شهدا با حضور در منزل شهید مهدی نوفرستی، با مادر این شهید والامقام دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: تکریم و تجلیل از مقام والای شما والدین معظم شهدا که در دامان پاکتان چنین اسطوره های بزرگی را پرورش دادید و برای احیای ارزش‌های اسلامی و انسانی از آنان گذشتید و بر راه آنان پایداری کردید، همان زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا است.

پرویز با بیان اینکه خانواده معظم شهدا یک گنجینه ارزشمند در انقلاب اسلامی برای نسل جوان هستند، افزود: توسعه فرهنگی با انتقال خاطرات شهدا به نسل جدید امکان‌پذیر است و انتظار داریم که خانواده‌های معظم شهدا در این مسیر ما را یاری کنند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق با اشاره به اینکه شهدا مایه عظمت و اقتدار نظام هستند و حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی از اهداف و آرمان‌های بلند شهیدان است، گفت: از آنجا که از خود گذشتگی شهدا، و اطاعت پذیری از ولایت در دفاع از حریم میهن اسلامی، توانست توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کند، وظیفه آحاد جامعه است که برای تحقق اهداف شهدا، تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی در ادامه خون مطهر شهدا را سرمایه و پشتوانه عظیمی برای کشور، در مقابل توطئه‌ها و دشمنی‌ها دانست و خاطرنشان کرد : امروز که دشمنان با ابزارهای مختلفی در صدد ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند این خون مطهر شهدا است که از جامعه ما محافظت می‌کند.

پرویز، تأمین امنیت مرزهای هوایی کشور را رسالت نیروی پدافند هوایی کشور دانست و تصریح کرد: ما سربازان حریم آسمان ایران اسلامی همواره خود را مدیون خون پاک شهدا و قدردان صبر و گذشت خانواده‌های معظم شهدا دانسته و برای حفظ امنیت و آرامش کشور به ویژه در مرزهای هوایی شرق کشور تا آخرین قطره خون برای حفظ انقلاب اسلامی، راه این عزیزان را ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید   ‌مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد‌

مادر شهید نوفرستی نیز در این دیدار ضمن بیان سجایای اخلاقی و خاطراتی از این شهید والامقام گفت: افتخار می‌کنم که فرزندم برای دفاع از کشور و نظام به شهادت رسید و این مایه افتخار من و خانواده ما است و از شما عزیزان و همسنگران این شهید هم ممنون و سپاسگزارم که به صورت شبانه روزی از آسمان کشور حراست و پاسداری می‌کنید.

شهید مهدی نوفرستی در مهرماه  سال ۱۳۶۳ در  منطقه میمک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها