غربالگری بیش از ۶۷ درصد از جمعیت هدف خراسان جنوبی در پویش ملی سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیش از ۶۷ درصد از جمعیت گروه هدف استان خراسان جنوبی تا امروز در پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون شرکت کردند.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید شایسته با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۶۷ درصد از جمعیت گروه هدف استان خراسان جنوبی تا امروز در پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون شرکت کردند که بنا به اهمیت شناسایی، مراقبت و درمان بیماران مبتلا به دو بیماری فوق، از تمام افراد بالای ۱۸ سال دعوت می‌شود تا پایان دی ماه سال جاری به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی محل سکونت مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: جمعیت هدف در استان خراسان جنوبی ۵۲۲ هزار و ۸۴۶ نفر است که تاکنون ۳۵۰ هزار و ۸۶۸ نفر از مردم استان در پویش ملی سلامت مشارکت کردند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر مشکوک به بیماری دیابت (۰٫۷۹ درصد) و ۵ هزار و ۵۱۰ نفر مشکوک به فشار خون بالا (۱٫۵۸ درصد) کشف و شناسایی شده‌اند.

شایسته بیان کرد: ۸۲۱ فرد مبتلا به فشارخون بالا و ۲۱۸ فرد دیابتی در گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ سال قرار دارند.

وی افزود: مهمترین هدف اجرای طرح پویش ملی سلامت، شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون و مداخله برای پیشگیری از بیماری‌های ثانویه در این افراد است چراکه تشخیص و کنترل زودهنگام دیابت و فشار خون اهمیت زیادی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: شایع‌ترین علت مرگ و میر در استان خراسان جنوبی، بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۷٫۸ درصد است و  بعد از آن سرطان‌ها و تومورها با ۱۵.۲ درصد و بیماری‌های تنفسی با ۱۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   آنچه از اصول بهداشتی باید در مدارس رعایت شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها