رسیدگی به ۱۱۰ پرونده تخلفات حمل و نقل جاده‌ای در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رسیدگی به ۱۱۰ پرونده تخلفات حمل و نقل جاده‌ای استان درکمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی اکبر مزیدی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای امسال ۵ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ برگزار شده و به ۴۴ پرونده رسیدگی شده است، همچنین در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل ونقل جاده‌ای کالا و مسافر ۳ جلسه کمیسیون برگزار و به تخلفات ۶۵ راننده رسیدگی و در برگزاری کمیسیون ماده ۱۴ در استان به تخلفات ۶ مالک خودرو نیز رسیدگی شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تخلفات مربوط به شرکت‌های حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح و مورد رسیدگی و اعمال قانون شد که به همین علت در چند ماه گذشته شاهد کم‌تر شدن تخلفات از سوی رانندگان بودیم.

وی ادامه داد: برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بوده‌اند، بنا به نوع تخلف و تکرار آن، جرایم پیش‌بینی شده در قانون در نظر گرفته و آرا مربوطه ابلاغ شد.

مزیدی در زمینه تخلفات انجام شده در بخش شرکت‌ها و رانندگان، بیان کرد: تخلف عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، عدم رعایت مقررات مربوط به نرخ و بلیت مسافری، عدم رعایت مقررات مهار مناسب بار، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و غیره از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکت‌ها بوده و تخلف جابه‌جایی بار بدون بارنامه، عدم مهار بار مناسب، فقدان یا عدم به کارگیری تجهیزات ایمنی، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و غیره از جمله تخلفات انجام شده ازسوی رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری بوده است.

بیشتر بخوانید   بیش از 3000 کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی خط کشی شد

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل ونقل جاده‌ای و رضایت آنها، افزود: این اداره کل بر فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای برون شهری نظارت مستمر دارد که در این راستا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها