استقرار ۶۰ موکب خراسان جنوبی در شهر کاظمین در ایام اربعین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ایام اربعین ۶۰ موکب خراسان جنوبی در شهر کاظمین مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا عباس‌زاده در کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی(ع) استان اظهار کرد: اکنون اربعین حسینی یکی از برگترین مراسم‌ آئینی و تجمع انسانی در جهان است که هر ساله برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این ایام ۶۰ موکب از خراسان جنوبی به صورت متمرکز در شهر کاظمین مستقر می‌شوند و به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای آمادگی استان و استقرار مواکب به منظور ارائه خدمات باید اقداماتی انجام شود، متذکر شد: مهمترین مسئله تأمین آب شرب زائران در روزهای اربعین است که در همین راستا امسال و برلی اولین بار با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب و طرح نذر آب اداره کل اوقاف و امور خیریه، برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده تا از این محل آب شرب بسته‌بندی برای زائران اربعین تأمین شود.

عباس‌زاده به تدابیر لازم برای تأمین زیرساخت فاضلاب و برق سایت استقرار موکب‌های اربعین استان در شهر کاظمین اشاره کرد و افزود: تکمیل این زیرساخت‌ ها با توجه به توسعه حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین به برنامه‌ ریزی جدید نیاز دارد که امروز در کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان مصوب شد همکاری‌های لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر در کاظمین از خدمات موکب‌های خراسان جنوبی بهره‌مند می‌شوند.

وی تأمین سردخانه و دستگاه یخ‌ساز را از دیگر نیازهای ضروری سایت خراسان جنوبی در کاظمین برای ارائه خدمت شایسته و مناسب به زائران عنوان کرد و گفت: امسال با مشارکت مردم و مساعدت خیرین این امکانات تأمین خواهد شد تا بتوانیم خدمات بهتری به زائران در ایام اربعین ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید   طرح‌های عمرانی در خراسان جنوبی باید بالاترین کیفیت را داشته باشد

عباس‌زاده تأکید کرد: همه تلاش استان خراسان جنوبی این است که مراسم اربعین حسینی به بهترین وجه و با کمترین مشکلات برای زائران انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اعزام زائرین و هماهنگی لازم برای تأمین ناوگان حمل و نقل، مجوزهای تردد، ساماندهی مواکب و انتقال امکانات آنان به عراق را از دیگر اقداماتی برشمرد که باید در خصوص آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی خدمات درمانی را از مهمترین نیازهای زائرین اربعین برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته برای اولین بار، مسئولیت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین به هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان سپرده شد که خدمات بسیار شایسته‌ای ارائه کردند که امیدواریم امسال نیز بتوانیم در بخش خدمات درمانی و بهداشتی خدمات دهی خوبی داشته باشیم.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین به صورت متناوب برگزار خواهد شد تا بتوانیم با آمادگی کامل در خدمت زائران اربعین ۱۴۰۳ باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها