آسفالت ۲۲۸ کیلومتر از محورهای استان خراسان جنوبی بهسازی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی گفت: براساس اولویت بندی انجام شده کار اصلاح رویه آسفالت ۲۲۸ کیلومتر از محورهای استان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش“پیام خاوران ” اسداله جلال زاده در حاشیه بازدید از جاده‌های استان با اشاره به اقدامات این اداره کل در بحث ارتقای کیفی روکش آسفالت راه ها در طرح سراسری لکه گیری و روکش راه های شریانی اظهار داشت: براساس اولویت بندی انجام شده این اداره کل اصلاح رویه آسفالت ۱۹۸ کیلومتر از محورهای استان روکش تقویتی، حافظتی و درزگیری آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۳۴ کیلومتر آسفالت گرم، ۳۷ کیلومتر ماسه آسفالت،۸۸ کیلومتر فوگسیل ، ۴۰ کیلومتر اسلاری سیل ، ۹ کیلومتر آسفالت سرد و ۲۰ کیلومتر از جاده ها درزگیری شده و همچنین بیش از ۹۰۰۰ هزار تن لکه گیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در این طرح ملی افزایش ارتقای سطح خدمات در محورهای شریانی، آزادراه ها و بزرگراه ها تاکید و در این میان اولویت بر لکه گیری و روکش آسفالت برای تردد عادی و روان است همچنین در زمینه ایمنی راه های شریانی استان، اکیپ های امانی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها در کنار اکیپ های پیمانی مشغول به فعالیت هستند و اجرای عملیات لکه گیری دو روکش هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دو کریدور اصلی جنوب به شمال ( بندر چابهار به مرز سرخس) و کریدور اصلی مناطق جنوب کشور از جمله هرمزگان-خوزستان استان های مرکزی به خراسان رضوی و شهرهای شرق و شمال شرق کشور در استان خراسان جنوبی واقع شده و با توجه به رتبه یک استان در سطح حوزه استحفاظی، که خراسان جنوبی را جزء استان های پهناور قرار داده است اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید   ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) 1100میلیارد تومان درخراسان جنوبی سرمایه گذاری کرد

جلال زاده تاکید کرد: به همین خاطر پیرو سیاست های اعلام شده از اوایل فروردین کار آغاز شده و مسیرهای سطح خراسان جنوبی، در مقاطع مختلف کار با لکه گیری و یا در صورت نیاز ترمیم رویه آسفالت با تراشیدن و ریختن آسفالت جدید در حال انجام است.

جلال زاده تصریح کرد: در این زمینه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی چندین قرارداد پیمانکاری برای روکش در سطح استان دارد که هم اکنون پیمانکاران مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها