مساجد ودانشگاه‌ها باید در عرصه جهاد تبیین ورود پیدا کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جهاد تبیین را نباید ساده انگاشت گفت: مساجد، تریبون داران،حوزه ودانشگاهیان در عرصه جهاد تبیین ورود کنند.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار سرپرست و مدیران دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به جهاد تبیین که رهبری به عنوان فریضه ابلاغ کردند اظهار داشت: امید است با این جهاد تبیین که همراه با پیاده کردن گام دوم انقلاب، ختم ماجرا و مسئله استکبار جهانی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق جهاد تبیین باید با ابزار تبلیغاتی و رسانه‌ای که از هیچ همه چیز می‌سازد و در همه خانه‌ها رسوخ کرده کار را دقیق و فنی انجام داد افزود: باید برای جهاد تبیین طرح جامع و عملی داشته باشیم و برنحوه اجرای آن نظارت شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جهاد تبیین را نباید ساده انگاشت و اصرار مقام معظم رهبری با دید الهام‌گونه این است که جهاد زمان خاص دارد و اگر در زمان خاص انجام نشود، مانند ماجرای مردم کوفه پشیمانی به همراه خواهد داشت.

عبادی بیان کرد: دانشگاه و حوزه  هم برای جهاد تبیین نباید ساکت بمانند چرا که مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین در این مقطع زمانی تاکید دارند که سرنوشت‌ساز است.

وی دانشجو را موذن دانست و گفت: گاهی کوتاهی ما باعث شکار دانشجو توسط دشمن می‌شود.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: امروز آخرین نقطه‌ای که برای دشمن راهکار مانده تحریف، دروغ و انواع و اقسام بمباران تبلیغاتی در فضای مجازی و حقیقی است و فقط همین گزینه باقی مانده که البته قوی است.

وی بیان کرد: امروز با انواع نرم‌افزارها می‌توان اطلاعات جامع را از نهادهای مختلف، رسانه‌ها و سایر مراکز جمع‌آوری کرد و فضای مجازی که امروز دشمن از آن حداکثر سوءاستفاده را می‌کند در اختیار ما هم قرار دارد اما باید از قبل همه تجهیزات را آماده کنیم.

بیشتر بخوانید   پیش‌بینی 766 شعبه اخذ رأی در استان خراسان جنوبی

قائم مقام دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور نیز با بیان اینکه بیان و روایت حقیقت‌ها از مهمترین مسئولیت‌هایی است که امروزه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید در دستور کار قرار دهیم و محتاج آن هستیم اظهار داشت: دشمن بمباران تبلیغاتی و رسانه‌ای را در دستور کار قرار داده که باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسین مسعودی افزود: دانشگاه پیام نور همواره در حال رشد و پیشرفت بوده و در زمینه جهاد تبیین نیز باید پیشگام باشد.

سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی نیز در این دیدار مهارت آموزی در کنار فراگیری علم را از سیاست‌های جدید دانشگاه پیام نور دانست و گفت: دانشگاه پیام نور در استان خراسان جنوبی پنج هزار و ۲۳۸ دانشجو دارد که چهار هزار و ۸۴۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کارشناسی ارشد در ۱۱۹ رشته تحصیلی تحصیل می‌کنند. همچنین ۷۴ عضو هیئت علمی ثابت دارد که ۲۶ عضو استخدامی رسمی و بقیه پیمانی هستند.

اوحدی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب با کمک اعضای هیئت علمی و اجرایی در اولویت دانشگاه است به‌ ویژه سبک زندگی ایرانی اسلامی و تبیین آن برای دانشجویان باید در دستور کار باشد.

وی ایجاد انگیزه و امید به دانشجویان را دربرنامه داریم تا با نشاط روحی و عمق بیشتری علم آموزی را دنبال کنند ادامه داد: تجاری‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی اساتید، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی استان از مهمترین برنامه‌های پیش‌رو به منظور درآمدزایی برای دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اظهار داشت: عفت علمی در کنار غیرت دینی در دانشگاه دنبال خواهد شد و طبق آموزه‌های دینی، علم باید مفید جامعه و خروجی آن آرامش باشد.

بیشتر بخوانید   همگان با بیان حقایق و دستاوردهای نظام اسلامی در جامعه امیدآفرینی کنند

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها