مردم نگران توزیع کالاهای اساسی نباشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: توزیع اقلام اساسی تنظیم بازار به خوبی در حال پیگیری است و هیچ مشکلی در توزیع مرغ منجمد وجود ندارد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی جعفری در نشست خبری با موضوع قرارگاه امنیت غذایی استان اظهار داشت: موجودی اقلام تنظیم بازار استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد و توزیع آن نیز بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوشت منجمد تنظیم بازار ۲۰ هزار تومان است، افزود: صادرات مرغ زنده به سیستان و بلوچستان نیز در حال انجام است و شرکت پشتیبانی امور دام استان مکف به خرید مرغ لاین تولیدی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغ نطفه دار با قیمت ۶ هزار تومان در بین مرغداران استان توزیع شده، ادامه داد: با طرح های مشوقی و حمایتی تولید روزانه گوشت مرغ گرم در خراسان جنوبی از ۱۸۰ تن فعلی به ۲۲۰ تن در ایام پایانی سال خواهد رسید.

جعفری با بیان اینکه میزان مصرف گوشت مرغ گرم در استان ۴۰ تن است، بیان کرد: این مقدار تا پایان سال تا ۸۰ تن افزایش می‌یابد تا مردم در این حوزه هیچ گونه دغدغه ای نداشته باشند.وی یادآور شد: میزان تولید روزانه تخم مرغ در استان ۹۰ تن است که ۳۰ تن آن مصرف داخلی و مازاد مصرف هم به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

آغاز توزیع برنج تنظیم بازار از هفته آینده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ تن گوشت گوساله و ۲۷ تن گوشت گوشفندی منجمد با قیمت تنظیم بازار در حال توزیع است، عنوان کرد: ۶۵۳ تن برنج هندی تنظیم بازار با قیمت مصرف‌کننده ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۴۰۰ تن برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از شنبه هفته آینده توزیع آن طی دو مرحله(اسفند و فرودین ماه) آغاز می شود.

بیشتر بخوانید   کمک ۷ میلیارد ریالی خیرین برای آبرسانی به روستای کلاته بلوچ در سربیشه

جعفری با بیان اینکه ۶۵۰ تن برنج پاکستانی در انبار استان ذخیره شده است، یادآور شد: با توجه به ذائقه مردم استان درخواست تخصیص برنج پاکستانی را به وزارت جهاد کشاورزی داده‌ایم که در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ تن شکر در انبارهای استان ذخیره است، خاطر نشان کرد: قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان است.

جعفری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی و رضوی تأمین کننده گوشت قرمز ماه مبارک رمضانی در کشور خواهند بود،‌ ادامه داد: پس از برگزاری جلسه جمع بندی جزییات آن متعاقباً اعلام می شود،
وی یادآور شد: در نوروز امسال از ۷۴۳ واحد صنفی نانوایی استان ۶۵ درصد آنان و از ۶۲۴ واحد صنفی میوه و تره بار ۷۲ درصد آنان براساس شیف بندی کشیک نوروزی خواهند بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه تنظیم بازار در دو ماه گذشته ۵۳ میلیارد ریال پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه، گران فروشی و عدم درج قیمت به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، افزود: همچنین در حوزه آرد و نان پنج هزار و ۸۹۴ بازرسی انجام شده و از چهار هزار و ۱۹۸ گزارش ستاد خبری به سه هزار و ۱۷۵ مورد پاسخ داده شده است.

جعفری با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۴۵ مورد گزارش ستاد خبری ۱۲۴ را داشته‌ایم، گفت: تعداد پاسخ‌های داده شده به این گزارش‌ها هزار و ۸۹۴ مورد بوده است و همچنین تعداد واحد صنفی منجر أخد تعهد نیز ۸۲۰ واحد بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۸۴۲ بازدید در حوزه کالاهای اساسی انجام شده است، ادامه داد: ارزش ریالی تخلفات ارجاع شده به تعزیرات نیز بیش از ۱۸میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال بوده است.

بیشتر بخوانید   استاندارخراسان جنوبی:حجم ذخیره کالاهای اساسی استان مطلوب است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در همین راستا ۱۳۶ واحد صنفی حوزه آرد و نان منجر به اخذ تعهد و برای ۵۵ واحد صنفی پرونده تخلف به ارزش ۳۵ میلیارد ریال صادر و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها