لزوم تسریع در رفع چالش‌های آب خراسان جنوبی

مدیر اجرایی اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی مدل سازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب بر لزوم تسریع در حل چالش‌های آب خراسان جنوبی با توجه به تأثیر آن در ابعاد مختلف تاکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران” محمد اکبری در اختتامیه اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی مدل سازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب در بیرجند، بیان کرد: چالش‌های موجود در مدیریت آب در خراسان جنوبی را به خوبی می‌دانیم اما ضرورت دارد برای ارائه راه حل های و اجرای آنها اقدام کنیم.

وی عدم ارتباط کارا بین سازمان‌های مربوط به صنعت آب و دانشگاه‌ها را سبب به وجود آمدن وضعیت فعلی در این عرصه دانست و گفت: امید است دانشگاه بیرجند با توجه به ظرفیت‌های که در این خصوص دارد، با برگزاری این همایش اقدامی مؤثر انجام داده باشد.

مدیر اجرایی اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی مدل سازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب با بیان اینکه دانشگاه بیرجند آمادگی دارد با برگزاری جلساتی چالش‌های موجود در این عرصه را به بحث بگذارد، تصریح کرد: با تشکیل تیم‌های ۵۰ نفری دانشجویی در قالب پنج کمیته اقدامات لازم برای برگزاری این همایش انجام شد.

گفتنی است؛ در پایان جلسه، بیانیه این همایش قرائت شد که در آن به نکات مهمی چون ضرورت برنامه‌ریزی کلان منابع آب در منطقه خراسان جنوبی با توجه به خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی، تأمین امنیت و پایداری نسبی منابع آب در شرق کشور، لزوم تشکیل ستاد پایدار آب در استان، تدوین نظام آماری داده‌های مدیریت آب اشاره شد.

همچنین در این بیانیه خواستار باز چرخانی پساب و آموزش و ارتقای آگاهی عمومی، عمل به مسئولیت اجتماعی توسط رسانه‌ها برای تولید محتوای ترویجی در این خصوص، تسریع در مراحل اجرایی تأسیس مرکز تحقیقات آب و محیط زیست، استفاده از فناوری‌های روز و شرکت‌های پیشرو و دانش بنیان و لزوم تشکیل کمیته کاری بین دانشگاه بیرجند و محیط زیست استان شد.

بیشتر بخوانید   اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز جهانی قدس در شهر بیرجند

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها