امروز مردم مورد هدف بمباران شبهات دشمن قرار گرفته‌اند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گف امروز مردم مورد هدف بمباران شبهات دشمن قرار گرفته‌اند. آنچه که می‌تواند جامعه را قدرت دهد و این مکتب که از نظر وحیانی و عقلانی بودن غنی است، باید از همه امکانات استفاده کنیم و خدا این قدرت را به ما داده است.

به گزارش “پیام خاوران” آیت الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فرهنگ چیزی نیست که در کنار باقی مسائل مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان موجودی است که هر عملی را انجام می‌دهد و هر حرفی را که می‌زند، در درونش یک پیوست فرهنگی وجود دارد و این اجتناب ناپذیر است بنابراین همه تلاش‌ها باید در راستای این قضیه باشد.

وی با اشاره به اینکه در این دولت مردمی و انقلابی این انتظار را داریم که بر مبنای فرهنگ، نظام؛ کار موثر انجام دهند افزود: پیروزی‌هایی که خداوند به جامعه ما داده بر اساس وجود فرهنگ بوده است.

عبادی گفت: آنچه را که بنیانگذار جمهوری اسلامی در جهان مطرح کردند یک مسئله فرهنگی است و امروز دنیا را می‌گیرد بنابراین فرهنگ نظام بسیار اهمیت دارد و هر جا آسیب در بخش‌های مختلف دیدیم، آسیب فرهنگی پیوست آن بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان خلقتاً یک موجود فرهنگی است، افزود: تصدی انسان با خدا است و نسبت به فرهنگ دین خدا کم آورده‌ایم و این هدیه اصیل را سبک شمرده‌ایم و ۴۵ سال است که با همه پیشرفت‌ها، آسیب‌هایی دیده‌ایم.

وی ادامه داد: البته این موضوع هر روز وجود دارد اما آن آسیبی که سال گذشته به عنوان اغتشاشات رخ داد آسیب سختی بود و کسانی که امروز در غزه این جنگ را اجرا می‌کنند یکسال قبل این خواب را برای ما دیده بودند و آسیب کمی نبود.

عبادی بیان کرد: با ادعا و اتهام برای یک مرگ مصنوعی، صد نفر از بهترین‌ها را به بدترین وجه به شهادت رساندند و این آسیب کمی نیست و آسیب‌های اقتصادی در تهاجم به بانک‌ها هم کم نبود.

بیشتر بخوانید   پیش بینی کاهش بارندگی پاییزی در خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: چرا یک عده در جامعه مجری برنامه دشمن شدند و همه می‌گویند به علت ناآگاهی بوده است، چرا آگاهی ندادیم، آیا این ترک فعل نیست، بعد از آن اغتشاش و عفو مقام معظم رهبری هر کسی سر کار خودش رفت و برخی از افراد به راهیان نور رفتند و واقعیت‌های منطقه برای آنان بیان و روایتگری شد و این جوانان می‌گفتند که خیلی منصفانه نیست که شما می‌دانید اما به ما منتقل نکردید تا ابزار دشمن قرار نگیریم.

وی ادامه داد: اگر ناآگاهی موجب این انحطاط می‌شود و به عنوان نیابت از دشمن این همه آسیب می‌زند پس چرا آگاهی نمی‌دهیم و برنامه ما برای آگاهی دادن به جوانان چیست؟

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: به عوض این برنامه‌های سرگرم کننده، یک برنامه مشخصی برای تحلیل انواع مسائل باشد که به دنبال آن برود و برای جامعه انقلابی، سرگرمی به معنای مرگ است و قضیه منحصر به این نیست و متاسفانه کار نمی‌کنیم و نتیجه می‌خواهیم و بعضی از جاها باید واحد درسی ایجاد کرد و برخی از جاها باید از ظرفیت رسانه ملی استفاده کنیم.

عبادی با بیان اینکه امروز مردم مورد هدف بمباران شبهات دشمن قرار گرفته‌اند، افزود: آنچه که می‌تواند جامعه را قدرت دهد و این مکتب که از نظر وحیانی و عقلانی بودن غنی است، باید از همه امکانات استفاده کنیم و خدا این قدرت را به ما داده است.

وی بیان کرد: متاسفانه بودجه‌های عظیم فرهنگی در جاهایی مصرفی می‌شود که هیچ خاصیتی جز سرگرمی ندارد به هر حال همه ما نسبت به نسل جدید مسئول هستیم که اگر کوتاهی کنیم فردا گریبان ما را خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید   کلاهبرداری های تلفنی در خراسان جنوبی 2 برابر شد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بیش از همه واجب آن چیزی است که جامعه بشری را به حق هدایت کند و راه حقیقی را به بشر نجات دهد و ایمان و اراده بر مردم واجب است و نماز و روضه و خمس و زکات و اخلاق و غیره لازمه آن است.

عبادی با بیان اینکه حفظ انقلاب از اوجب واجبات محسوب می‌شود، افزود: پای کار آمدن دولت انقلابی را باید قدر بدانیم چون فرصت کوتاه است و باید هر چیزی در جای خودش قرار گیرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات هم یک مسئله فرهنگی است و نماینده‌ها توجه کنند که چهار سال به آنان فرصت داده می‌شود تا یک رای درست بیندازند و نباید فرهنگ آنان حزب و پارتی شود و اگر انتخابات را بر مبنای فرهنگ مسئولیت دینی قرار دهیم همه امور درست می‌شود.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر امور دست خوبان باشد زندگی مایه برکت است اما اگر خودمان به دست خودمان رای را به افرادی دهیم که بلای جان جامعه و اسلام می‌شوند این یک مسئله فرهنگی است و چرا باید دولت‌هایی سرکار بیایند که هر کدام کشور را ده سال عقب بیاندازند.

عبادی اظهار داشت: به کسانی که کاندید شدند نمره دهید و انتخاب احسن کنید و تحت تاثیر دیگران قرار نگیرید و با کارشناسان عادل و امین مشورت کنید.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها