استقرار ۲۱۵ واحد فناور در پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: ۲۱۵ واحد فناور در پارک علم و فناوری استان مسقر بوده و از خدمات و حمایت های قانونی برخوردار می شوند. 

به گزارش “پیام خاوران” محمد حسن مجیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ۲۱۵ واحد فناور در پارک علم و فناوری استان مسقر بوده و از خدمات و حمایت های قانونی برخوردار می شوند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به استقرار ۲۱۵ واحد فناور در این مجموعه افزود: چهار مرکز رشد در شهرستان های بیرجند، قاین، طبس و فردوس و یک واحد امور موسسات در مرکز استان فعال است و مناطقی در استان که مرکز رشد ندارند می توانند به این شهرستان ها مراجعه کرده و از آن ها خدمات بگیرند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱۵ واحد فناور در پارک علم و فناوری تاکید کرد: از این تعداد ۴۲ مورد دانش بنیان هستند و در امور موسسات پارک هم، ۴۰ شرکت رشد یافته حضور دارند.

دبیر نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری دستگاه های اجرایی استان، تاکید کرد: از لحاظ میانگین کشوری به طور متوسط، ۲۵ درصد شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری مسقر هستند در حالی که در خراسان جنوبی، از ۵۶شرکت دانش بنیان استان، ۴۲ شرکت در پارک علم و فناوری مستقر می باشند که ۷۵ درصد شرکت های دانش بنیان استان می باشد.

مجیدی با اشاره به فعالیت چهار مرکز رشد در پارک علم و فناوری استان از افزایش تعداد آن ها خبر داد و گفت: امسال پنجمین مرکز رشد استان به صورت  مشترک با دانشگاه صنعتی بیرجند در این دانشگاه راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در زیست بوم علم وفناوری اولین مرکزی که ایجاد می شود مرکز کارآفرینی و نوآوری است در مرحله بالاتر آن مرکز رشد واحدهای فناور و سپس پردیس علم و فناوری است و در نهایت با احراز شرایط به تشکیل پارک علم و فناوری منجر می شود.

بیشتر بخوانید   شرکت گاز خراسان جنوبی دستگاه برتر استانی شد

رئیس پارک علم و فناوری استان تاکید کرد: جهت ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری استان، راه اندازی دو پردیس علم و فناوری مشترک با دانشگاه بیرجند و شرکت شهرک های صنعتی استان و  همچنین مرکز رشد مشترک با دانشگاه قاین در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها