افزایش ۱۴۱ درصدی درخواست متقاضیان مشاغل سخت و زیان‌آور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۳ هزار و ۹۴۴ عنوان شغلی مورد تقاضا سال گذشته، از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور در استان مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش “پیام خاوران” غلامرضا اشرفی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته ۲ هزار و ۴۲۸ درخواست واصله از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان‌آور ارسال شده است.

وی افزود: درخواست‌های مذکور در قالب ۲ هزار و ۹۱۵ کارگاه و ۵ هزار و ۱۵۷ عنوان شغلی بوده که در مجموع پس از انجام فرایند اداری مربوطه، تعداد ۲ هزار و ۴۱۳ درخواست در ۱۱۰ جلسه کمیته بدوی و تجدیدنظر استانی طرح و بررسی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در کمیته‌های مذکور ۵ هزار و ۹۷ عنوان شغلی مورد بررسی، تشخیص و تطبیق قرار گرفته که در نهایت سه هزار و ۹۴۴ عنوان شغلی مورد تقاضا از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مورد تایید قرار گرفته است.

وی گفت: مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور و آیین نامه اجرایی مربوطه، کار‌های سخت و زیان‌آور به کار‌هایی اطلاق می‌شود که در آنها عوامل زیان‌آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

اشرفی بیان کرد: مشاغل تایید شده از سوی کمیته‌های استانی در دو گروه الف و ب قرار می‌گیرند که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان‌آوری شغل را حذف داد و مشاغلی گروه ب نیز مشاغلی هستند که ماهیتاً سخت و زیان‌آور بوده و با به‌‍‌کارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی صفت سخت و زیان‌آور بودن شغل کاهش یافته ولی کماکان سخت و زیان آور بودن آنها حفظ می‌شود.

بیشتر بخوانید   جشنواره زرشک(10)|چالش‌های تبلیغات و بازاریابی محصولی استراتژیک به نام «زرشک»

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها