۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان خراسان جنوبی اعطا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از اجرای ۱۱ هزار و ۷۸۰ برنامه در دهه فجر توسط کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی در استان خبر داد و گفت: ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان خراسان جنوبی اعطا می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “، رضا سلم‌آبادی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: نقش عمده اعتمادسازی که در حال حاضر در جامعه و بین مردم شکل گرفته بر عهده رسانه‌ها بوده که جای قدردانی دارد و امیدواریم امسال نیز مانند تمام سال‌های قبل برنامه‌ها و مراسمات خوبی البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام الله دهه مبارک فجر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی دهه فجر ۱۸ عضو کشوری دارد گفت: ۱۳ دستگاه در خراسان جنوبی که ضریب نفودشان در مناطق روستایی و شهری بیشتر است عضو این کارگروه هستند که برنامه‌های خوبی برای این ایام برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ای را برای بهره‌گیری هرچه بیشتر محرومان جامعه از خدمات انقلاب اسلامی فراهم کرده است بیان کرد: نقش موثر محرومان در جامعه باید تبیین شود.

 

بیشتر بخوانید

۴ هزار طرح اشتغال توسط کمیته امداد در خراسان جنوبی ایجاد می شود

۹۹۰ دانشجوی خراسان جنوبی؛ زیر چتر حمایت‌های کمیته امداد

 

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه در توسعه بخش درح سربیشه کمیته امداد معین دولت است تصریح کرد: در این راستا ۱۲ پروژه‌ طرح سند توسعه درح با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح ۴۲ طرح اشتغال به نیابت از ۳ هزار و ۲۲۳ فرصت شغلی ایجاد شده با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان خبر داد و افزود: ۷۹ نیروگاه خورشیدی نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: ۶۸۵  وسایل گرمایشی شامل ۴۸۵ بخاری گازی و ۲۰۰ آبگرمکن گازی نیز بین ۶۸۵ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در مناطق محروم توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید   ساخت ۲ واحد مسکونی با کمک خیران در نهبندان

سلم‌آبادی از گازکشی منازل مددجویان شهری و روستایی شامل هزار و ۲۱۵ خانوار با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ۱۱ مرکز نیکوکاری نیز در استان افتتاح می‌شود که از این تعداد ۴ مرکز شهری و ۷ مرکز روستایی است.

وی به اعطای ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات متمم مسکن مددجویان توسط صندوق امداد ولایت استان اشاره و بیان کرد: ۲ هزار و ۶۹۰ خانوار از مزایای این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند‌.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی به توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه نیز در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: تخصیص انشعاب رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری به تعداد ۳ هزار و ۵۵ انشعاب از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.

سلم آبادی دیدار و سرکشی از خانواده‌های تحت حمایت، دیدار با خانواده معزز شهدا، شرکت در مراسم غبارروبی مزار شهدا، برگزاری میز خدمت در شهرها و روستاهای استان، وبینار کشوری تجلیل از بسیجیان نمونه، دیدار و عیادت از خانواد‌ه‌های دارای بیمار صعب العلاج، راه اندازی هسته‌های کارآفرین و مراسم تجلیل از مادران زهرایی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی دهه فجر اعلام کرد.

وی افزود: راه‌اندازی هسته‌های کارآفرینی، برگزاری گفتمان بررسی نقش ولایت فقیه در جمهوری اسلامی، برگزاری نمایشگاه نقش دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، کارگاه سیره فاطمی، محفل انس با قرآن، برگزاری جشن شب ۲۲ بهمن، یادواره شهدا و ارائه خدمات رایگان در مراکز و کلینیک‌های تحت نظارت نیز از دیگر برنامه‌ها است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

بیشتر بخوانید   بیش از 1400 پایگاه نیکوکاری در خراسان‌جنوبی برپا می‌شود

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از اهدای ۵۳ تبلت به دانش‌آموزان تحت حمایت خبر داد و بیان کرد: افتتاح طرح‌های هادی، افتتاح مسکن مددجویی و افتتاح پروژه‌های اشتغال مددجویی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

سلم آبادی یادآور شد: حضور در پایگاه انتقال خون و اهدای خون، پاکسازی و غبارروبی اماکن متبرکه و تجلیل از کارفرمای نمونه کارگر نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده ایام الله دهه مبارک فجر است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها